Wednesday, February 13, 2008

يوميات خادمة قاتلة2

تعالي يا منال الله يخليك اكنسي تحتي بالمكنسة

حاضر ( حضر لك الخير يا حبيبتي الحمد لله لقيه من السما

و راحت منال تجيب المكنسة و انا شغاله تك تك تك على الكي بورد

و جات منال و بدات تكنس و طول ما هى شغاله كنس تخبط في الكرسي بتاعي و انا مشكلتي اني بيصيبني دوخة من الرج و الهز في فقمت من مكاني اترك لها فرصة تنظف بسرعة و اخلص

و معلش يا منال اصلي ماعنديش وقت و على طول جالسة امام النت ؟

منال ردت " اه ما انا عارفاه ( تقصد الكمبيوتر ) اصل واحد جارنا عنده واحد زيه و طول النهار قاعد يلعب عليه !! و ولادي بينزلوا يلعبوا كمان عليه و هو الله يسامحة مرة عرف ان العيال مش بتصلي فقال لهم تعالوا اوريكم اللي مش بيصلي بيعملوا فيه ايه ,, و فتح لهم صورة شاب في تربته و كان شكلة اسود و محروق خالص العيال اترعبت و ماعرفتش تنام 3 ليالي من الخضه ؟"

انا : حسبنا الله و نعم الوكيل فيه ليه يعمل كدة في الاولاد ؟كويس انه يوجههم اه لضرورة الصلاة لكن لا يصرعهم ؟

ترد تقول " و هى صرعتهم لوحدهم الله يقطعه ما انا كمان خفت ؟ لما جوم يحكوا لي و نزلت لمراته قلت لها ايه حكاية الواد المحروق و فتحوا البتاع دة وورتني الصورة ؟"

قلت لها " يا بنتي دة موضوع معمول كذب على النت عشان يرهبوا به الناس دقيقة اوريكِ الصورة عشان تصدقي "

و عملت فيها المرشدة و فتحت لها الصورة و قلت لها مش هى دي ؟

قالت " اه هى "

قلت لها "

دي ملفقه و هى اصلا مش لواحد تارك الصلاة دي لواحد افريقي باين اتحرق في حادثة !

ومش كل حاجة تتشاف على المخروب دة تتصدق

انا قلت اقول لك عشان تبقي واعية و لا يضحك عليك حد

و كملت منال الكنس قفلت و بصت لي و قالت

اصل انا جسمي بقى ملبش خالص و مش متحمل ؟

ليه يا ينت الحلال ما قلت لك الموضوع مضروب و مش صح ؟

لا يا مدام اصل انا كان لي خال مات من 10 سنين و مات صغير عنده 24 سنة

اه الله يرحمه ؟ كان عيان يا منال ؟

لا اصلوا مات مقتول

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مقتول ازاي يا شبه ؟


صحبه سممه في قاعدة انس و قتله ؟

والله ؟؟؟ و طبعاً اتعدلت على الكرسي و تركت النت و نت ايه الان
خلينا في القصة المنيله دي

ورديت عليها :

؟ليه ايه اللي حصل

اصل خالي اشترى منه مروحة من اللي بتتعلق في السقف كان جايبها من ليبيا بـ50 جنية ؟؟؟

طبعا في سري قلت " يا بلاش الله يرحم زمان و ليالي زمان و حاجات ليبيا ؟؟ "

آه و بعدين كملي ؟

و بعدين الواد جابها له و خالي دفع 35 جنية و الباقي قاله حسددهم بعدين ؟

فالواد لما خالي اتاخر عليه راح له البيت و كان مش موجود ؟ و فتحت له مراته ( اصلوا كان متزوج جديد و عندة بنت عمرها كم شهر ) المهم لما راح لخالي و مراته لوحدها راح داخل البيت و طلع على الطرابيزة و فك المروحة ؟ في دخلة خالي عليه ؟ راح ماسكة لفحه قلم على وشه و اتخانق معاه ؟"

اه طبعا له حق الراجل سيد الرجالة دة ازاي الواد قليل الادب يقتحم البيت و يدخل و مراة خالك لوحدها طبعا تصرفه اقل شىء ؟

آه يا مدام ما هو تصرفه دة خلى الواد لا ينسى القلم الملفوح على خلقته و اتربص به لحد ما كانوا معزومين في فرح و بيشربوا بيره مع بعض و راح حاطت له سم في البيره بعد نصف ساعة فرفر منهم راحوا شايلينه و رموا في حته ظلام عندنا في حلوان و لاقيناه ورحنا المستشفى قال الدكتور خالكم اتسمم و احتمال يموت "

طيب عالجه يا دكتور اهم شىء يعيش ( دة اخوه الثاني اللي بيقول )

فقال له علاجة حيبقى غالي عليكم و محتاج حقنة بـ60 جنية كل يوم ؟

ماشي 60 جنية بس يعيش ؟

و فضل الواد 10 ايام في الدمرداش لحد ما مات من تاثير السم ؟

و قام العزاء و جاء اهل الميت من ناحية امه اللي هما من الصعيد

لما دخلوا يعزوا و يسألوا مات ازاي
الولد الثاني قال لهم مات و خلاص ( واضح انه عارف عمايلهم السودا ؟)

راحت امها قالت يالهوووووووووووووووووووووووووي اخويا مات مقتول ؟


مقتول ؟ مقتول كيف يا حرمه ؟

فحكت لهم القصة

و طبعا الثار و لا العار يا حمدان

وبدات القصة المنيلة ؟؟

و استئذن الله و لي عودة
و الله المستعان ؟